Krátkozrakost (lat. Myopie) je oční vada, při které se paprsky světla usměrněné čočkou sbíhají už před sítnicí a na sítnici tedy nevzniká ostrý obraz. Jejich projevem je špatná viditelnost postiženého na vzdálené předměty. Napravuje se brýlemi s rozptylnou čočkou, nebo kontaktními čočkami sférickými s označením minus. Její opakem je dalekozrakost.
Příčinou špatného sbíhání paprsků je tzv. dlouhé oko, kdy je oční bulva příliš protažená.
Krátkozrakost může být:
Krátkozrakost se dnes také označuje jako novodobá epidemie lidstva, protože postihuje téměř jednu třetinu populace. Teorií, proč tomu tak je, je mnoho. Hlavními faktory jsou genetické dispozice a vlivy prostředí.
Vlivem prostředí se myslí zvýšená zátěž očí, která se za poslední století stala každodenní samozřejmostí díky širšímu zázemí pro studium (zátěž očí při čtení) a hlavně díky rozvoji techniky (zátěž při sledování monitoru, televize). Při zkoumání genetického vlivu na myopii byl objeven gen, který by mohl mít vliv na vývoj oční bulvy, tedy i na její protažení v době dospívání, kdy se nízké formy myopie začínají projevovat. Ani jeden z těchto vlivů ale nebyl prokázán jako určující pro širší výskyt myopie.
Telefon: 727 887 352
E-mail: info@kupcocky.cz
Andrea Votavová
Revoluční 1017
290 01 Poděbrady
Cookies se používají k ukládání vašeho nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu a reklam. Informace o užívání našich stránek také sdílíme s našimi partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky.
Technické cookies Tyto cookies jsou potřebné pro Váš pohodlný nákup a správné fungování e-shopu. |
|
Google Ads Platforma pro reklamu ve vyhledávání, bannerovou reklamu, YouTube reklamu, retargeting, měření konverzí. |
|
Google Analytics Analytický a marketingový nástroj pro zjišťování chování uživatele na stránce, za účelem návrhu lepšícho rozvržení, funkcionalit a dalšího vylepšování stránek, profilování uživatele a cílení personalizované reklamy. |
|
Smartsupp Nástroj pro instantní komunikaci s klientem |
|
Seznam.cz Retargeting pro lepší cílení reklamy. |
|
Facebook Slouží k lepšímu zacílení reklamy v rámci reklamní sítě Facebook |